Jazda nocą

Zastosowanie filtra cząstek stałych w samochodzie z silnikiem diesla ma na celu ograniczenie wyrzucania cząstek sadzy z rury wydechowej pojazdu. Niestety, długotrwała praca filtra prędzej czy później doprowadzi do drastycznego obniżenia jego sprawności, a w konsekwencji – do całkowitego zatkania. To z kolei generuje wiele problemów dla kierowcy, m.in. wyświetlanie kontrolek i błędów filtra na desce rozdzielczej, pracę silnika w trybie awaryjnym czy nadmierne dymienie z rury wydechowej. Rozwiązaniem i jednocześnie najlepszą alternatywą dla kosztownej wymiany filtra cząstek stałych jest jego regeneracja.

Czym jest DPF i jak działa?

Suchy filtr cząstek stałych, czyli popularny DPF zbudowany jest z ceramicznego wkładu osłoniętego metalową obudową. Cząstki sadzy trafiają do filtra za pomocą specjalnych kanalików zaślepionych z jednej strony. Zadaniem filtra jest redukcja cząstek sadzy powstających przy spalaniu oleju napędowego poprzez ich wypalenie przy uzyskaniu odpowiedniej temperatury. Automatyczne oczyszczanie DPF możliwe jest przy temperaturze ok. 550°C.

Skutki zapchanego DPF

Intensywna i długotrwała eksploatacja filtra cząstek stałych może prowadzić do jego zatkania drobinkami popiołu, który jest produktem ubocznym wypalania sadzy. Im więcej sadzy oraz popiołu zalega na ściankach filtra, tym mniejsza jest jego sprawność. Zatkany filtr cząstek stałych może skutkować poważnymi konsekwencjami, takimi jak:

  • Praca silnika w trybie awaryjnym,
  • wydostawanie się nadmiernej ilości dymu z rury wydechowej,
  • zapalające się kontrolki na desce rozdzielczej,
  • wyświetlanie błędów DPF przez komputer pokładowy,
  • zwiększone zużycie paliwa.

Regeneracja filtra cząstek stałych

Wśród kilku dostępnych na rynku metod przywracania sprawności filtra cząstek stałych, za najbardziej efektywną w stosunku do ponoszonych kosztów, uznaje się obecnie pełną regenerację DPF. Nasza firma zalicza się do grona kilku przedsiębiorstw w Polsce, świadczących tego typu usługi z wykorzystaniem nowoczesnej, specjalistycznej stacji roboczej FH2 Double. Wykonywana w ten sposób naprawa filtra cząstek stałych pozwala przywrócić jego sprawność nawet w 99%, co pozwoli na dalszą eksploatację filtra DPF bez konieczności jego wymiany, która w skrajnych przypadkach może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.

Czyszczenie filtra DPF w 5 krokach

  • Wstępna ocena filtra.
  • Szczegółowa diagnostyka wkładu filtra pod kątem ewentualnych uszkodzeń.
  • Test przepływu – ocena stopnia zatkania filtra.
  • Czyszczenie i regeneracja filtra DPF.
  • Ponowny test przepływu po przywróceniu sprawności, potwierdzonej wydrukiem raportu dla Klienta.

Alternatywa dla wymiany i wypalania

Pełna regeneracja filtra DPF na stanowisku serwisowym pozwala osiągnąć znacznie lepsze parametry sprawności niż wypalanie na hamowni podwoziowej. Co więcej, wypalanie filtra DPF można wykonać wyłącznie, jeśli poziom nagromadzonej sadzy i popiołu nie przekracza określonego poziomu, co zdarza się bardzo rzadko. Dodatkowo wypalanie filtra niesie ze sobą ryzyko rozrzedzania oleju silnikowego, co generuje dodatkowe koszty związane z wymianą oleju.

Oferta dla klientów z całej Polski

Nasza oferta w zakresie wodnego czyszczenia filtrów DPF adresowana jest do klientów z całej Polski. Regeneracja filtra możliwa jest zarówno stacjonarnie – po przyjeździe samochodem do naszej stacji obsługi, jak i zdalnie – wysyłając do nas wymontowany filtr cząstek stałych pocztą lub kurierem.