Wykonujemy kompleksowe czyszczenie katalizatorów oksydacyjnych DOC za pomocą specjalistycznych preparatów chemicznych. Zapewniamy najwyższą jakość usług, szybkie terminy realizacji oraz przystępne ceny. Oddając do regeneracji katalizator w swoim pojeździe, możesz być pewien, że wykonane przez nas czynności pomogą przywrócić jego sprawność i w realny sposób obniżyć poziom emisji szkodliwych substancji przez układ wydechowy Twojego samochodu.

Budowa i działanie katalizatora DOC

Zastosowanie katalizatorów oksydacyjnych, których zadaniem jest redukcja tlenków węgla (CO), węglowodorów (HC) oraz innych szczególnie niebezpiecznych substancji chemicznych, ma na celu obniżenie stopnia emisji do atmosfery niepożądanych produktów spalania oleju napędowego. Typowy katalizator DOC zbudowany jest z ceramicznego wkładu zamkniętego w szczelnej, metalowej obudowie. Spaliny trafiają na wkład za pomocą kanalików wlotowych o strukturze plastra miodu, pokrytych warstwą platyny. Widać więc, że katalizatory DOC mają zbliżoną budowę do filtrów cząstek stałych DPF/FAP, z ta różnicą, że w DOC kanaliki nie są zaślepione z jednej strony, jak ma to miejsce w filtrach.

Czyszczenie katalizatorów

Proces oksydacji, czyli utleniania, możliwy jest do osiągnięcia już przy temperaturze 200°C dzięki pokryciu kanalików wlotowych platyną. Co więcej, spaliny zawierają spore ilości tlenu, co dodatkowo umożliwia skuteczne działanie katalizatora oksydacyjnego. Wspomniane wcześniej CO i HC oraz inne związki organiczne podlegają reakcjom chemicznym wewnątrz katalizatora, czego skutkiem jest zamiana wyżej wymienionych substancji na mniej groźny dwutlenek węgla oraz parę wodną.

Najczęściej, katalizator oksydacyjny umieszczony jest tuż przed filtrem cząstek stałych, po to, by nie dochodziło do osadzania się na nim cząsteczek węglowodorów.

Regeneracja katalizatorów

Długotrwała eksploatacja silników wysokoprężnych znacznie obniża sprawność katalizatora DOC. Wszystko to sprawia, że po przejechaniu określonej liczby kilometrów niezbędna jest regeneracja katalizatora oksydacyjnego lub jego wymiana na nowy. Niestety, przeszkodą bywa wysoka cena nowego katalizatora DOC. Znaczącą większość katalizatorów da się jednak zregenerować, wykonując wodne czyszczenie urządzeniem FH2. W tym celu zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Posiadamy jedno z najnowocześniejszych stanowisk serwisowych w Polsce, umożliwiające mycie katalizatorów, czyszczenie oraz regenerowanie filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Nasze atuty to, m.in.:

  • wieloletnie doświadczenie w regeneracji filtrów i katalizatorów,
  • 24 miesiące gwarancji,
  • atrakcyjne ceny i szybkie terminy realizacji,
  • kompleksowa diagnostyka katalizatorów i innych elementów układu wydechowego,
  • testy sprawności urządzeń po wykonaniu czyszczenia,
  • gwarancja 100% satysfakcji Klienta,
  • regeneracja i czyszczenie filtrów oraz katalizatorów w autach osobowych, ciężarowych, dostawczych, maszynach rolniczych wszystkich marek,
  • pełen profesjonalizm i miła atmosfera.

Skontaktuj się z nami i zleć nam regenerację katalizatora już dziś!