Jeśli posiadasz forda z silnikiem Diesla wyposażonego w filtr cząstek stałych, z pewnością prędzej czy później zauważysz objawy zapchania filtra DPF. Specjalizujemy się w regeneracji filtrów, wykonując ich czyszczenie we wszystkich modelach samochodów marki Ford. Szybko, skutecznie i niedrogo przywrócimy DPF w Twoim fordzie do pełnej sprawności.

Zatkany filtr DPF – najczęstsze przyczyny i objawy

Długotrwała eksploatacja samochodu z filtrem cząstek stałych skutkuje nagromadzeniem drobinek sadzy i popiołu na ściankach filtra, uniemożliwiając jego normalną pracę. Efektem tego są typowe objawy zapchanego filtra DPF, takie jak:

  • zmniejszenie mocy silnika i przejście w tryb awaryjny,
  • nadstan oleju w silniku,
  • zapalająca się kontrolka DPF Check oraz błędy na diagnostyce komputerowej pojazdu,
  • zwiększone zużycie paliwa,
  • zwiększenie emisji spalin.

Regenerujemy filtry we wszystkich modelach samochodów marki Ford z silnikiem Diesla, m.in.:

  • Courier,
  • Fiesta (mk7, mk8),
  • Focus (mk2, mk3, mk4),
  • Mondeo (mk4, mk5),
  • Galaxy (mk2, mk3),
  • Kuga (mk1, mk2),
  • C-Max (mk1, mk2),
  • S-Max (mk1, mk2) i innych, niezależnie od wersji czy pojemności silnika.

Dla nas nie ma znaczenia, jakim modelem jeździsz, jesteśmy w stanie zregenerować DPF w każdym modelu Forda z silnikiem diesla.

Regeneracja czy wypalanie filtra DPF?

W odróżnieniu od wypalania filtra cząstek stałych, jego regeneracja nie wymusza wymiany oleju silnikowego, przez co nie generuje dodatkowych kosztów. Jednocześnie, wypalanie filtra nie jest możliwe w każdych warunkach (szczególnie trudno o to w autach miejskich) i nie zawsze pozwala osiągnąć zamierzony efekt. Dla porównania, czyszczenie DPF może przywrócić jego sprawność nawet w 98,5%.